2011. november 17., csütörtök

Húskrém maradék pulykahúsból

Az utóbbi bő egy évben egyre nagyobb odafigyeléssel vásárolok. Húsból általában azt, ami szép és akcióban is van. (A piacokat nem szeretem, főleg nyáron, mert szerintem nem elég tiszták és a húsok minősége is igen vegyes. Meg amúgy sem esik útba egy sem.) Így aztán vettem 6 pulykacombot (felsőt) a múltkor, amikor 900 Ft volt kilója. 4 combról leszedtem a bőrt és kivágtam a csontot, maradt rajta jó sok hús - ebből leves készült, a többit ledaráltam és lefagyasztottam. 2 comb maradt egészben, egyet már megsütöttem, egy pedig még sorsára vár a fagyasztóban. Volt maradék a leveshúsból is és a sült húsból is. 
A maradék húst kevés levessel és néhány, a pecsenye mellett sült fokhagymagerezddel együtt az aprítóban pépesítettem, sóztam majd jókora kanálnyi fűszeres kacsazsírt adtam hozzá. Szerénytelenség nélkül állíthatom, hogy isteni lett, bár ebben jókora szerepe van a kacsazsírnak is, amiben kacsamáj sült hagymával-fokhagymával-zöldpaprikával-borssal együtt, a zsír alja a zöldségekkel elfogyott kenyérre kenve, de a tetejét leöntöttem üvegbe további felhasználásra. 

1 megjegyzés: