2010. március 8., hétfő

Sertésérmék balzsamecetes körtesalátával

Imádom a rukolát de ritkán lehet frisset kapni. Szombaton viszont a Lidlben sikerült. A salátát átválogattam, tudom, kényszeres, de ez van. Szóval átválogattam, a végeit lecsipkodtam, alaposan megmostam és leszárogattam. Félretettem hűvös helyre, mert hamar fonnyad nagyon. Gondolkodtam, hogy rukolás-baconos quiche-t sütök, de inkább erre a rafinált ízvilágú klasszikus receptre esett a választásom.
A szűzpecsenyét este beáztattam tejbe, másnap reggel pedig lehártyáztam, felszeleteltem, sóval, borssal, fokhagymasóval beszórtam és balzsemecettel befújtam (fújós üveges van nekem) és így hagytam sütésig pácolódni.
A mandulaforgácsot megprítottam, a kéksajtot apróra kockáztam
1 üveg körtebefőttet vettem elő (friss körtéből még finomabb). Egy darabka vajat a serpenyőben felforrósítottam és rádobtam a körteszeleteket, picit cukroztam mert a befőtt nálunk soha nem túl édes, öntöttem rá pár csepp balzsamecetet és a körte levét. Nagy lángon pároltam, amíg a leve be nem sűrűsödött teljesen.
A húst egy kis vajon megsütöttem.

Már csak az összerakás maradt: a tányérra szép adag rukolát tettem, rászórtam a körtét, a kék sajtot majd elhelyeztem rajta a hússzeleteket és beszórtam a pirított mandulával.
Talán nem éppen a márciusi hóeséshez illő ebéd, de jól esett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése