2011. november 1., kedd

Tökös kísérlet

Nem rajongunk a sütőtökért. Igazság szerint jószerivel eddig csak a sütőben sült formáját készítettük, desszertként, nassként, úgy magában. Aztán 1-2 éve nagy felbuzdulásban készítettem egy sütőtökös pitét. Jól sikerült, nem volt vele semmi baj, csak épp az első falatok után a kukában végezte, annyira nem ízlett. Szokatlan volt vagy inkább bizarr..

Most úgy döntöttem, hogy megpróbálkozom sós változatokkal. Egy sima angolos marhasült mellé kerestem köreteket és a következő 3 változat mellett döntöttem:
1. Fokhagymás sütőtök
2. Töltött sütőtök (Hugh FW receptje a River Cottage minden napra sorozatból azt hiszem)
3. Sütőtök ragu (Nigel Slater receptje)

Fokhagymás sütőtök
A fokhagymás sütőtök nagyon egyszerű, szeleteket vágok a sütőtökből, sózom, borsozom, olajjal meglocsolom, néhány szelet fokhagymát teszek a tetejére és sütőben megsütöm.

Töltött sütőtök
Egy kanadai tök felének gömbölyű végét használtam fel ehhez. Kimagoztam, tettem bele egy gerezd fokhagymát és egy darabka vajat és a sütőben megsütöttem. Amikor megpuhult, a belét nagyjából kiszedtem, beletörtem a sült fokhagymát is, adtam hozzá egy kevés reszelt sajtot, kevés provanszi fűszerkeveréket, kevés durvára vágott diót, sóztam és borsoztam és visszakanalaztam a tök héjába. Megszórtam zsemlemorzsával és összesütöttem.

Sütőtök ragu
A másik fél tök gömbölyű végét felkockáztam. Egy közepes fej hagymát felszeltem és kevés vajon pici sóval puhára pároltam. Hozzátettem a tököt, összeforgattam, egy löttyintés fehérbor is ment bele. Sóval, borssal, rozmaringgal fűszereztem és nagyon kevés alaplével felöntöttem. (Az eredeti recept sok alaplét ad hozzá és liszttel sűríti, de én nem akartam szaftosra csinálni, ezért liszt sem került bele csak éppen annyi alaplé, hogy ne égjen oda. ) Megpároltam és friss petrezselyemmel megszórtam.

Mind a három fajta étel kifejezetten nagyon finom volt és nagyon passzolt hozzá a fokhagymás gravy mártás.
A megmaradt tökből curryt fogok csinálni:))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése