2011. november 3., csütörtök

Sötőtök curry garam masalás csirkeszárnnyal

Újabb sütőtökös kísérlet, ezúttal curry. És mivel minálunk hús nélkül nem képzelhető el ebéd, hát sült mellé csirkeszárny is.

A csirkeszárnyat egy éjszakán át citromlében pácoltam. Reggel lemostam a citromlevet róla, besóztam és fél deci napraforgó olajban elkevert púpos teáskanálnyi garam masalába forgattam és sütőben piros-ropogósra sütöttem-grilleztem.

A curryhoz szükség van fél sonkatökre, amit ízlés szerinti méretűre kockázunk fel.
1 közepes fej felszeletelt hagymát kevés olajon megdinsztelünk, hozzáadunk 2 gerezd aprított fokhagymát és ízlés szerinti apróra vágott erőspaprikát (nekem hegyes erős zöldpaprikám volt itthon abból tettem bele egy felet). Összeforgatjuk.
Hozzáadjuk a fűszerkeveréket, ami áll 1 teáskanálnyi kurkumából, ugyanannyi római köményből és őrölt korianderből valamint 1/2 teáskanál citromos borsból. Összeforgatjuk, beletesszük a tököt és átforgatjuk, hogy a fűszeres massza jól bevonja. Hozzáadunk egy kis doboz kókusztejet, kevés alaplét és 3 nagy paradicsomot. Amikor a tök megpuhult, hozzáadunk 2-3maroknyi spenótot. Végül sózzuk és kevés zöld citromlével és zöld citrom reszelt héjával élénkítjük az ízeket. Ha híg a leve, keményítővel sűrítjük, de belefőzhetünk egy maréknyi vörös lencsét is, csak azt a tökkel együtt bele kell tenni.
Nagyon kellemes, könnyű fogás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése