2011. szeptember 29., csütörtök

Feketeseggű almás süti

Kissé szabad(os) fordításban. Amikor megláttam itt, tudtam, hogy ezt ki kell próbáljam. Amúgy is küzdök az almával, az időjárás enyhén szólva kidurrantott velünk, a nyári özönvíz, aztán a gutaütős hőség, amikor a gyümölcs megaszalodott a fán, augusztus eleje óta meg a kegyetlen szárazság. Szóval potyog az alma, nem nagyon lesz eltarthatós, állnak tömött sorban a teraszpárkányon, Cimbike szokott biliárdozni velük (megpöcköli az orrával és nézi, hogy hány alma gurul merrefele, aztán egyet, amelyik leesett, felszed és elrohan labdázni vele), már befőztem télire és készült már  kompót frissen fogyasztásra, volt már almás pite, almaszósz, bundás alma. Ma pedig ez a muffinszerűség.



Hozzávalók 12 normál méretű muffinhoz:

·         4 csészényi hámozott, magozott almakocka
·         3/4 csésze barnacukor
·         1 evőkanál vaj
·         17 dkg krémsajt
·         1 nagy tojás
·         3/4 csésze liszt
·         1/2csésze almalé (magam részéről tejet tettem bele)
·         3 - 3 evőkanál étolaj és cukrozatlan kakaópor
·         1 1/2 teáskanál almaecet
·         1 teáskanál vanília kivonat
·         1/2 - 1/2 teáskanál sütőpor és fahéj
·         1/4tesákanál só
   1. A sütőt 175 fokra melegítem
2. Egy serpenyőben felhevítem a vajat, beleteszek 1/4 csésze barnacukrot és az almát. Óvatosan kevergetve addig párolom, amíg az alma karamellizálódik. Félreteszem kihűlni és nem zabálom fel. 
3. Amíg az alma párolódik, a krémsajtot, 1/4 csésze barnacukrot és a tojást kikeverem. Ezt is félreteszem.
4. A maradék 1/4 csésze cukrot a többi hozzávalóval simára kikeverem (nem, nincs tojás benne) és a muffincsészék aljába elosztom. Mindegyikre kanalazok a kihűlt almából. Elsoztom rajtuj a krémsajtos krémet és végül a tetejére kanalom a megmaradt almát 

5. 35-40 percig sütöm, amíg a sajtkrém megdagad és megszilárdul. Kihűtve tálalom. 

Tested by a Landseer:))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése