2011. november 4., péntek

Narancsos tallér - gyilkosság nélkül

A recept  Joanne Fluke: Pikáns meglepetés és gyilkosság c. könyvéből van. Elhatároztam, hogy kipróbálom a recepteket, legalábbis néhányat közülük. A süti jól sikerült, de sajnos nem ízlett, pont olyan lett mint a piskótatallér csak hát mi egyáltalán nem szeretjük a piskótát. A tésztából 5 dkg cukrot kihagytam, így is elég édes lett. És a cukorba se forgattam be teljesen, csak az egyik oldalát. Egyébként mindent pontosan a recept szerint csináltam, frissen facsart narancslével, de a tészta nagyon híg lett, nem tudtam golyókat csinálni belőle, hanem 2 kanál segítségével szaggattam ki, ezért nagyobbak is lettek.

Hozzávalók:

5 dkg olvasztott vaj
20 dkg kristálycukor
1 dl 100%-os narancslé
2 felvert tojás (elég villával felverni)
4 teáskanál szódabikarbóna
1 teáskanál só
1 teáskanál narancshéj
30 dkg liszt (nem kell átszitálni)
3 dkg kristálycukor későbbi felhasználásra
Egy nagy mikrohullámú tálban olvaszd  fel a vajat, add hozzá a cukrot és a narancslevet, majd keverd össze. Hagyd egy kicsit hűlni. Add hozzá a tojásokat, a szódabikarbónát, a sót és a narancshéjat, mindegyik hozzávaló után keverd össze. Adagonként szórd bele a lisztet, és alaposan keverd meg a tésztát. Fedd le a tálat, és legalább 2 órára tedd hűtőszekrénybe (egy egész éjszakára még jobb). 
Formálj a lehűtött tésztából dió méretű golyókat. Görgesd meg a tésztát kristálycukorban. Kizsírozott sütőlapra, egymástól 7-8 cm távolságra helyezd el a golyókat, lapítsd le egy kicsit őket. Előmelegített sütőben 175 °C-on süsd 10-12 percig. A tésztagolyók maguktól le fognak lapulni.

* Cimbikének viszont igencsak bejött, úgyhogy ez a recept is "Tested by a Landseer".

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése