2011. augusztus 31., szerda

Lightos csirkecurry karfiol sztékkel

Régóta izgatta a fantáziámat a karfiol szték. A férjem azonban nem nevezhető a karfiol nagy barátjának, így mindenképpen valami karakteres ízű étellel akartam párosítani és a curry adta magát. Lájtos, mert csínján bántam a fűszerekkel, de azért zamatos.

Hozzávalók a curryhez:
1/2 kg kockázott csirkemell
1 kis fej hagyma apróra vágva
2 közepes méretű paradicsom
2 gerezd fokhagyma
1 kicsi erős zöldpaprika, aminek kivágtam az ereit (chili híján)
1 kis doboz kókusztej
2 dl csirkehúsleves
1 nagyobb marék zöldborsó

1-1 teáskanál római kömény. kurkuma és őrölt koriander (ha van zöld, az is mehet bele apróra vágva)
só, bors és zöld citrom ízlés szerint
pici cukor

A hagymát apróra vágom és kevés olajon megdinsztelem. Amíg dinsztelődik, összeturmixolom a paradicsomot, fokhagymát és zöldpaprikát.  Ha a hagyma üveges, rádobom a fűszereket és a húst. Összeforgatom, hagyom 1 percet sülni, hogy a fűszerek kiadják az aromájukat, majd felöntöm a paradicsomos keverékkel. Hozzáadom a kókusztejet, a borsót és a levest. Készre főzöm, a zöld citrom levével és héjával ízesítem és a végén keményítővel besűrítem.

A karfiol sztékhez a karfiolból nagy szeleteket vágtam - ez nem ment túl jól, szétestek a szeletek (mert nagy okosan kivágtam a torzsáját), alig sikerült 3 szeletet egyben tartani. Kevés margarinon a serpenyőben pirosra sütöttem mindkét oldalát, kicsit sóztam és borsoztam. Ropogós maradt, ami érdekes kontrasztot adott a curry bársonyos szaftjával. Mondjuk nem fogok többet kínlódni vele...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése