2011. március 17., csütörtök

Jobb, mint Robert Redford

Ez a süti a Better than Robert Redford (jobb, mint RR) vagy Better than Sex (jobb, mint a szex) néven található meg elég sok helyen az Interneten. Én maradok a Robert Redford elnevezésnél, hiszen kamaszkoromban ő volt a fél osztály nagy szerelme és bár mára eljárt felette az idő és a mai 16-évesek talán nem is hallottak róla, nekem azért ő maradt a világ legszexisebb pasija. A süti elkészítése nem bonyolult viszont MENNYEI és egyszerűen abbahagyhatatlan... Ez van...
NoblePig oldalán találtam a receptet, ahol részletesen, fotókkal dokumentáltan készíti el. Fél adaggal dolgoztam, hiba volt ...

A recept tehát, ahogy Noble Pignél szerepel. Annyit változtattam rajta, hogy tettem vanília esszenciát a krémsajtos krémbe is egy pár csöppet:

1 csésze liszt
1 csésze durvára vágott dió + valamennyivel több, ami a tetejére jöhet díszítésnek
1/2 csésze olvasztott vaj
25 dkg szobahőmérsékletű krémsajt
1 csésze cukor
1 doboz tejszín
4 csésze tej
2 zacskó vaniliás pudingpor
2 zacskó csokoládés pudingpor *
vanília esszencia
Csokiforgács a díszítéshez (minél nagyobbak a forgácsok, annál drámaibb a hatás)

A sütőt melegítsük 175 fokra. Kenjünk ki egy magasabb falú kb. 30 x 20-as sütőtálat.

Keverjük össze a durvára vágott diót, lisztet és az olvasztott vajat egy tálban, majd nyomkodjuk a sütőtál aljába. Süssük 15 percig 175 fokon, majd teljesen hűtsük ki. 

Verjük fel a tejszínt a cukorral, adjunk hozzá pici vanilia esszenciát és a krémsajtot. Verjük fel az egészet jó keményre.  
Főzzük meg a vaníliapudingot 2 csésze tejjel, ízlés szerint cukorral. Jó kemény krémet kapunk.**
Hasonlóképpen főzzük meg a csokipudingot is. Hűtsük ki a pudingokat teljesen.
Állítsuk össze: az első réteg a tejszínes krém, aminek jó 2/3-át kenjük rá a kihűlt diós alapra. Erre jön a vanília majd a csoki puding. Végül a maradék tejszínes krém. Szórjuk meg a vágott dióval, csokoládé forgáccsal és legalább 2 órát dermesszük a hűtőben.


* A csokipudingot magam főztem, ezért lágyabb lett, mint kellett volna. 

** A cukorral vigyázzunk, hiszen minden réteg édes(az alap kivételével), nehogy túl édes legyen az összhatás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése