2011. március 22., kedd

Cukkinis-paradicsomos rakott tészta

Nagyon olcsó volt a cukkini a Lidlben így március ide és szezon oda, vettem néhányat...
Cukkini lasagnet akartam készíteni, de elfelejtettem a túrót, így lett belőle ez a rakott tészta.

Fél kiló tésztát roppanósra főztem.
A 2 legnagyobb cukkinit felszeleteltem és kevés oliva olajon megsütöttem.
20 dkg darált pulykahúst egy kis fej hagymával együtt megdinszteltem és felöntöttem a fagyasztóban készen lévő paradicsomszósszal. Összerottyantottam és végül 1 jó deci tejszínt adtam hozzá (a paradicsom savasságát enyhítendő).
Pár kanál szósszal megágyaztam a  tepsiben a tésztának, ráöntöttem a tésztát, a mártást, jól összekevertem. beterítettem a cukkini szeletekkel, végül jött a mozzarella a tetejére.  Piros-ropogósra sütöttem.
Parmezánnal megszórva nagyon kellemes, könnyű ebéd lett belőle.
 
A paradicsom alapszószt a következőképpen készítem:
7-8 jó nagy gerezd fokhagymát felszeletek vékonyan és oliva olajon megpirítom. Nagyon kell figyelni, mert hamar készen van és ha megég, akkor keserű lesz. Amikor a fokhagyma elkezd színt kapni, azonnal felöntöm 2 doboz paradicsomkonzervvel (Mutti), sózom, cukrozom, oregánót és bazsalikomot adok hozzá. Ha friss paradicsommal készítem, akkor a fokhagymára szinte azonnal ráteszek 1 vagy 2 doboz Arany Fácán sűrített paradicsomot (a friss paradicsom mennyiségétől függően) és a paradicsomsűrítményt - egyelőre víz nélkül - együtt pirítom a fokhagymával. Amikor jól összepirult, felöntöm kevés vízzel, hozzáadom a paradicsomot (frisset vagy fagyasztottat) , fűszerezem és lassú tűzön 1-2 óra alatt besűrítem. (Ha van friss, édes, napon érett paradicsomunk, akkor ki lehet hagyni a paradicsomsűrítményt, ebben az esetben a besűrítés jó 3-4 óra hosszat is eltart alacsony lángon, éppen csak bugyborékolva. 2010 nyara hűvös volt és nedves, a  paradicsom alig ért be és nem volt igazán jó ízű, így a szósz arany fácános volt ).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése